Pion rekommenderar den funktion som finns i webbläsaren för att
ändra textstorlek bl.a därför att Pion länkar till andra webbplatser.
Ändra textstorlek
För att kunna ändra textstorlek krävs det att du ändrar din
inställningar i Internet Explorer. Nedan följer en beskrivning av hur du
går tillväga för att göra detta.
Gå till menyn överst på sidan som börjar med Arkiv. Klicka sedan på
menyvalet "Verktyg". Välj längst ner alternativet "Internet-alternativ".
När du har fått upp rutan Internet-alternativ går du till fliken
"Allmänt". Under fliken allmänt väljer du att klicka på knappen "Hjälpmedel" längst ner till
höger. I rutan Hjälpmedel väljer du att kryssa i tredje kryssrutan uppifrån
under format där det står: "Ignorera inställningar för teckenstorlek som anges på webbsidor".
Tryck sedan på OK tills du har klickat bort alla fönster och åter står
på startsidan för Pion.
Gå till menyn överst på sidan som börjar med Arkiv. Klicka sedan på
menyvalet "Visa". Välj i den menyn alternativet "Textstorlek" och klicka sedan på om du vill ha
större eller mindre text.